Tävling/Debut

Idag var det dags för tävling igen, sen senaste tävlingen som var en LB:2a och hamnade på 57%. Var lite smånervös idag, elr ganska mkt faktiskt. Men jag blir lite så på nya ställen, och detta var ett nytt ställe. Sen var jag helt själv, så jag kände mig lite som en utomjording. Haha närå inte riktigt. Men lite nervös blev jag allt! Plus att debuten i LA har legat och tryckt i mig och det har jag varit stressad/nervös över i ett par veckor.
 
Hur som helst. Bella var jättefin på framridningen till LB:2an, verkligen. Inne på banan, KANON! :-) Jag är jättenöjd med den fina ritten. Hon har aldrig varit sådär avslappnad inne på tävlingsbanan även om vi har en bit kvar. Sedan är jag jättenöjd med mina vägar och min fokus, för sådär raka linjer har vi aldrig ridit. Halterna var oxå kanon. Allt satt typ. Är jättenöjd med våran prestation. Hoppades verkligen domaren skulle tycka desamma! Och det gjorde hon. :-D Fick 65,83%!! Så himla roligt! Hamnade slutligen efter sista ekipaget på en fjärde plats och vi fick våran första rosett! Glada tjejer liksom.

 
Sedan kom Sandra och Doris med familj, så jag fick lite sällis! När det var dags att göra iordning oss för LA:3 började nerverna komma. På framridningen var jag spänd, och hästen lika så. Jag blev frustrerad och fick inte riktigt till det med förvända. Hon bröt av osv.  Jag kände herregud, vad gör vi här? Ännu en utomjordings-feeling. ;-)
 
Men inne på banan gick de super! Eller det beror på hur man ser det, haha. Det gick super för att vi gjorde allt som vi skulle, inga större missar. Men jag kände shit, herregud, haha, jag bara satt och log för ja... Hon var så vansinnigt LADDAD. Hon bara väntade på galoppskänkel. Jag fick sitta så stilla jag kunde med skänklarna och välja noga när jag kunde inverka och inte. Hon gick uppåt istället för framåt, och jag kan inte rida henne fram till handen när hon är sådär laddad. För hon tänker bara galopp. .Men iallafall, galoppmomenten gick ju desto bättre för då slappnade hon av minsann lilla jäntan. nöjd som hon då var.  Höll förvända galoppen osv. Lyssnade skitbra i övergångarna. Jag hade dock aldrig kunnat tro att vi skulle rida på godkänd %, men de gjorde vi. 62,14%. SUPERNÖJD!

Är riktigt stolt, för dom delarna så som galoppfattningarna, övergångarna, osv. funkade mkt bättre på tävlingsbanan än vad det gjort när jag tränat ibland. Så, de är ju verkligen toppen. :-D Min fina lilla B!
 
Båda klasserna gick överförväntan. Mer än jag hade hoppats på. :-)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Stort grattis till placeringen! Kul att hon är så fin :)

Svar: Tack!;:-D
Josefine Fred

2014-10-06 @ 11:21:18
URL: http://asatranar.blogspot.se/
Postat av: Dressyrteamet

Grattis! Har ju själv haft fd travis innan och vet glädjen man känner när man lyckas :)

Svar: Tack!! :) Ja känslan när man får det att funka :D
Josefine Fred

2014-10-06 @ 19:48:04
URL: http://dressyrteamet.se
Postat av: Rebecca

Så jäkla kul! Grattis till er!

Svar: Tack ;D
Josefine Fred

2014-10-07 @ 12:36:15
URL: http://www.zkold.blogg.se
Postat av: Fia

Stort Grattis :) Fan vad roligt för dig

Svar: Tack :D :D
Josefine Fred

2014-10-07 @ 12:42:34
URL: http://fiajungdalen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0