Dressyr på pärlan!

Tänkte mig ett pass i paddocken idag där jag skulle rida igenom LB:2an som vi ska tävla imorgon. Började med att rida som en fyrkantig 8volt på hela paddocken, alltså ett moment i B:2an fast som jag red om och om igen. Hon var jättefin!! Trevlig redan i skritten. Sen jag höjde betten och spände nosgrimman ett hål hårdare (och då satt dom extremt löst i början, dom sitter fortf. löst), så tar hon numera riktigt bra stöd på bettet. Inge munnande! Någon gång ibland när hon blir taggad och det blir lite protester. Men i övrigt ingenting. :-D
 
La sedan in volter på de ställen där dom ligger i B:2an, och när jag ridit denna övning tills jag blev nöjd i båda varven fick hon pausa innan vi gick över till vänster galopp. Där låg jag och rullade på spåret, och la in volter där dom ligger i B:2an, samt en extra, stor volt på varje kortsida där hon ställdes utåt. Gick jättebra även här, hon var riktigt fin i vänstergaloppen. :-D Red tills jag fick igenom henne ordentligt. Mindre volter (10-15m) tkr hon är lite jobbigt, så jag får rida ordentligt. :-) Blir lätt lite slappt!

Paus innan högergaloppen. Den var inte lika bra som vänstern, och både B och jag maskar REJÄLT när vi kommer till högergaloppen. Så jag fick pusha på mig själv och B som fan för att få igenom det jag ville. Jag fick rida arslet av mig, driva med röven och forma som attan tills jag hade henne i det läge jag ville. Där hon väntade, där hon klev på med en rund och taktmässig galopp, och där hon inte kör ut röva så förbaskat. Haha. Det var massa jobb där, men som sagt på slutet fann vi en rätt bra känsla. Så där avslutade vi och skrittade hem. :-) Någon mer programridning blev det inte, för när man är sådär fin som Bellabus så behöver man inte jobba nå länge. :-D
 
Jag har även fått en helt ny ridkänsla. Har på något sätt lyckats få koll på mina fötter, och tår. Det känns iaf som om de pekar åt rätt håll nu, och att jag rider med vaderna istför att lägga in mkt häl. Ja... allt känns bara kanon! Vi utvecklas tametusan hela tiden. Det är så roligt!! Denna månad har jag ännu en Maria Eriksson-träning, samt två Ingela-träningar. Längtar!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0