Dressyr

Red dressyr idag igen. Fortsättning på gårdagen, där jag red lite början till vägarna i LA:3an, red skänkelvikningarna och volten. Sen red jag förvänd galopp, men inte enligt programmet. Idag red jag travdelen för sig och galoppdelen för sig. Så först låg jag och rullade på travdelen (efter uppvärmning) så som den är. Skänkelvikningarna är lite trixiga, men de går framåt. Hon flyttar, sen far det nån bog elr bakdel hit och dit. Sen tvärar vi för mkt, för lite. osv. Vi behöver en jämnhet, ett flyt i det hela. Men det kommer! Tänk om man kunde sätta allt perfekt på en gång liksom. ;-) Vi har en början nu. :-)
 
Gick sedan över till galopparbetet. Först provade jag uppridningen i galopp, och sen halten i mitten. Båda varven två ggr. Gick jättebra! Absolut ingen katastrof. Visst finns det mkt att jobba med, men ja,  även där har vi en bra början. Hon behöver sitta ihop mer i avsaktningen, nu kör hon upp huvudet just i avsaktningen. Men sen äre lungt. Ingen stress heller! Shit, vad stolt jag blir ändå. Nu får jag påminna mig om vilka framsteg hon/vi faktiskt gör just nu, i stormfart. För nu börjar jag bli bortskämd och tänker inte lika väl på vilken otrolig resa vi gjort bara senaste månaderna.
 
Gick sedan över till att rida galoppdelen i LA:3an, och den red jag bara en gång för de gick jättebra. Var absolut ingen katastrof där heller. Hon blir taggad emellan galoppfattningarna, men hon var lydig och lyssnade bra! Det gick ännu bättre idag att svänga halvt igenom, hon rundade sig mer och var mer med liksom. Det är helt otroligt vad hon suger åt sig snabbt av träningen. :-)
 
Nu i tre dagar blir det lungt med vila och kravlösa uteritter. Bara mys! Så hon får ladda upp igen. Jag har hela TRE träningarna inbokade till veckan, så det gäller att varva vila/lungt emellan när det blir intensivt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0