Flyt!

Idag när jag kom till stallet tog jag in Bellabus för ridning direkt. Kommer till att kratsa hovarna och ser att ena skon böjt sig utåt/neråt från hoven, och en söm är påväg att lossna. Suck, tänkte jag. Har två-dagars träning i helgen och det går ju inte med dendär skon! Fredag 16.45, vem skulle vilja komma ut och fixa det då? Ringde 2-3 st utan svar. Sen kom Melina, så jag frågade henne om nr till hennes hovis, och gissa? Hon skulle komma 17.00! Så där stod Bella redo på gången, och jag hade tur och fick hjälpt av hovisen som kom en kvart senare. DET kallar jag flyt! :-D
 
Skulle precis till att rida en härlig tur, det var varmt och skönt ute och härligt väder. Dock mörkt på himlen. Då öppnar sig himlen och världens skur + storm kommer. Jippi. Jag gav det en chans, men nä. 300m från stallet vände vi. Hon dansade runt på vägen, slängde ut arslet mot bilarna osv. Så, hade ingen lust att dö idag! Hon hatar regn, och droppen blev väl regn PLUS storm. Jag hatar storm. ;-)
 
Så ingen ridtur idag direkt. Men rört på sig hade hon nog gjort den lilla jäntan med tanke på den sneda skon + ett sår på ena bak. Hon och Quantas är bra på att leva rövare ibland, dom har så roligt! Huvva tänk de hästar som nästan aldrig får gå ute i hage? Nä, hon har det allt bra min lilla prinsessa. Levnadsglad och pigg! :-D
 
Arkivbild från betet i somras

Kommentarer
Postat av: Fia

Underbar bild :) Ja fy stackars hästar som inte få komma ut mer än några fjuttiga timmar om dygnet eller dom som står i en hage så dom inte kan springa .

2014-09-27 @ 09:10:32
URL: http://fiajungdalen.blogg.se
Postat av: lina

Ja, en liten sårskada då och då tar jag hellre än att dom ska stå ensamma. Fast det blir väldigt sällan skador. Mina hästar kan fara runt som galningar några gånger om dagen :P Kommer aldrig ha hästarna ensamma för skaderisken, eller för att det är "dyra hästar". Hästar är flockdjur och det är så det ska vara =) Mår hästarna bra mår jag bra =)

Svar: Precis så tänker jag med!! :) De ska vara hästar... flockdjur.. lång utevistelse. Det finns försäkring. Spelar ingen roll hur dyr häst det är, alla har rätt att må som en häst ska! :-D
Josefine Fred

2014-09-27 @ 09:27:44
URL: http://linaholmbom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0