Jogging + galoppjobb

Tog mig i kragen och red idag.. hade längtat! Joggade ut en sväng först, där jag jobbade övergångar, lite ställning, sidvärts. De gick bra! Hon var helt okej, lite tittig, och lite tjaffsig i munnen. Höjde upp bettet ett hål, och då blev det bättre. Måste ringa tandis nu alltså. För att vara på den säkra sidan. :-)

Red sedan hemöver till travbanan där jag planerat galoppjobb. Fortsatte köra tempoväxlingar som sist, och jag anade att det skulle gett resultat sedan förra veckan, vilket det hade! Behövde bara köra hälften så länge som sist. I vänstervarvet var hon ganska tung, jag fick liksom bära henne. Fick henne inte att göra det. Men hon gjorde det hon skulle, men som sagt hon var ganska stark. Lite tittig oxå. Men jag blev nöjd ändå.
 
Gick över till höger, och de gick svinbra i det varvet!! :O Det gick mkt bättre där. Där bar hon sig, plus var jättelyhörd för tempoväxlingarna, även minskningarna. Hon var jättefin! Jättekonstigt att hon gick bättre i höger varv.. Men jag klagar inte! Finjäntan.
 
Jag mår ju dock som en påse skit nu. Imorse kände jag mig PIGG, och glad. Men, jag hade halsont var hes.. Och nu har jag ännu mer ont i halsen, och huvudvärken är tillbaka som ett brev på posten. Så det var ingen höjdaridé av mig att rida. Men, vad gör man? Hon kan ju inte stå hur mkt som helst när det är tävling i helgen. Hoppas gud nåde att jag inte behöver stryka mig därifrån...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0