Klättring

Red bort till klätterbacken med Bellabus idag. Hade sporrarna på (för andra ggn), men det var en dålig idé att ha dom på en uteritt. För jag rider ju inte lika seriöst då, så då blev det för seriöst först, så halvvägs la jag ner alla krav och lät henne lalla på. Och det blev mycket trevligare! Sen hade jag världens sämsta rid-dag oxå, för jag kände mig värdelös. Speciellt med sporrarna på. Jag blev spänd och jag vet inte hur fan jag ska använda dom! :-P Är så rädd att komma åt henne när jag inte "vill", och när jag väl "vill", så vet jag inte hur mkt jag ska vinkla foten för att de ska få effekt osv. Nä.. Jag gillar ju inte sådant, men ja.. det är kanske en träningsgrej! Jag ska prova ha dom för tränare så jag kan få hjälp om hur jag ska använda dom för att inte använda dom i onödan.. Och jag tappade liksom ridningen med rumpan och allting för jag var så fokuserad på fötterna. Så dom blev nertrampade hårt, och benen därmed spända och bla bla bla.
 
Ja, vilken trevlig ridtur. ;-) Haha. Nä, men B var pigg som attan och tittig, så hon funkade finfint efter att jag sänkt kraven till att hon ska lyssna på gas/broms. Klättrade 3 vändor, och joggade däremellan. Tog några galopper oxå, höger, superfina! Och även nån i vänstern.
 
Imorgon jobbar jag hela dagen så det blir vila för B.
 
Men gla tjej.....

Kommentarer
Postat av: Malin

Gillar schabraket! :)

Svar: Jag med :D
Josefine Fred

2014-09-19 @ 08:13:46
URL: http://tildaomalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0