Utmaning av ödet! ;-)

Idag var jag supersugen att rida på bettlöst, och helt plötsligt blev jag så sugen på att rida barbacka. Men, då Bella skulle gå i alla gångarter kravlöst kände jag mig något tveksam och funderade både en och två ggr på hur tusan jag skulle göra. Det är galet nog att rida bettlöst på den vägen jag planerat då det är på den ängen hon blir så vansinnigt taggad, laddar, och gör lufthopp uppåt/framåt. Haha. Men, jag kände att äh, vi kör! Så barbacka och bettlöst begav vi oss iväg med fegsnöre runt halsen. Och världens glidigaste ridbyxor...
 
För skojs skull provade jag släppa tyglarna och bara rida på fegsnöret (halsring om man nu vill), och hästen lyssnar! Även från trav. Ganska fantastiskt. :-D
 
Kom fram till ängen, skulle trava men B fattar galopp. Äh tänkte jag, bäst jag låter henne galoppera. Hon lyssnade rätt fint! Kombinerade halsringen med tyglarna och höll i med varsin hand. Sen kom vi till stället hon får DAMP på, och idag var inget undantag. Känner hur hela hästen laddar, och jag försöker typ svänga för att komma in på volt. Men hon blir så laddad och rör jag en fena då så kör hon ett jävla race, så jag satt vackert och väntade ut henne... hon pep, och sen började hon trippa i sidled, ladda och tillslut kom de berömda lufthoppet upp och fram, två st blev det innan vi kom iväg i galopp. Gick ganska fort där, hon lyssnade inte så bra. Vilket jag inte förväntat mig då jag brukar ge henne fri hand där. ;-)
 
Hon saktade dock av med hjälp av halsringen, sjukt? Ja. :D Hon hade ju lugnat sig, men ändå. Sen kom vi på grusvägen som leder hemåt, och hon var fortsatt taggad. Hon fick ta högergalopp, men hon blev så på, så jag saktade av. Och då kom dampet fram igen. 2-3 lufthopp, jag bara satt och skrattade.. herregud. Hon är så söt!! Sen fick hon galoppsa sista biten av grusvägen, och där lyssnade hon jättebra. :-)
 
Myyyyystur!! :D
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefine ♔

Åååh gud vad roligt när såna chansningar går så himla mycket bättre än vad man förväntat sig! :D Hoppas det fortsätter så :D

Svar: Haha ja, rätt kul :D
Josefine Fred

2014-09-20 @ 23:49:29
URL: http://jlandgrens.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0