Skrittur

Idag blev det en skrittur med Bellabus, i repgrimma. Red inte barbacka för hon fäller alldeles för mkt nu, och jag hade inte mina barbackabrallor på mig. Så det fick bli sadel utan stigbyglar helt enkelt. ;-)

Hon skötte sig fint! Halva ridturen bara myste vi, och sen drog det ihop sig för hemgång och då jäklar vart det fart på na... fick verkligen rida VARJE steg för att hon skulle hålla en lugnare takt. Sista biten mot hemvägen blev hon bättre och jag kunde sluta inverka på henne. Jösses.
 
Idag fyller hon hela 15 år min tös! Hihi.  Tiden går fort...
 
Dagens puppilur!

Imorgon vet jag inte ännu vad det blir... ska kolla in mitt jobbschema så får jag planera lite utefter det. Just det, kanske ska uppdatera om massörens besök igår oxå. Det gick helt ok, men jag är van att det inte är NÅNTING nu senaste 2 åren. Men nu var det litegranna, så jag har fått lite övningar. Inga svåra eller jobbiga så det är bra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns som om det är många hästar som fyller år nu. Min blev 17 år i torsdags ☺️

2015-04-20 @ 15:56:37
URL: http://nouw.com/grenas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0