Snabbtur

Idag for jag upp till stallet kl 06.30 för att göra klart allt innan jobbet, så jag skulle hinna ut en sväng på min rast då jag jobbar helpass idag. Och vi hann ut på en sväng ca 30 min. Red på det raka bettet, för jag har upplevt att hon blir stum på det de senaste ggna jag haft det, och ja, så även idag. Så det har inte varit tillfälligheter med andra ord. Men jag red på, först skritt och skänkelvikningar som gick rätt bra faktiskt. Sedan joggade jag igång henne och red tempoväxlingar. Hon hade fin takt och kändes trevlig, fast hon lyssnade lite halvkackigt på tempominskningarna. Det blev dock bättre och bättre. :-)
 
När vi vände så fick hon galoppera på hemvägen, först högern där jag satt ner. Den var fin! Sedan körde vi vänstergalopp resten av biten, och den var kanonfin. Hon var mjuk och lätt i munnen.
 
Så det var ju skönt att hon fick komma ut en sväng i det sköna vädret. :-)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0