Uteritt och start på projekt sluta handbromsa....

Idag blev det en härlig uteritt i det fantastiska vädret. Det var regn och dis på morgonen, men då det skulle klarna upp och bli soligt och varmt så väntade jag ett tag innan jag for upp till Bellson. Det gjorde jag rätt i för det var supervarmt och härligt. :-)

Gjorde först övningarna i vanlig ordning, och det går bra. Hon smaskar och har sig. Sedan red vi ut en sväng på grusvägarna. Skrittade först och gjorde lite tempoväxlingar för sätet. Jag har ju påbörjat projekt SLUTA HANDBROMSA. Så nu ska jag ge mig fasen på att klara det, och istället rida henne till arbete. Även ute. Inte att hon måste gå i värsta formen, men lyssna, det ska hon minsann göra. Började jogga igång när hon kändes bra, och hon är SÅ fin första 100 m, sen börjar hon att få syn på spännande saker osv. Men jag jobbade med tempoväxlingar även här, och noga då att jag inte får dra i henne. Jag får ta i henne om det behövs, men INTE fastna och bli hängande. Utan förhållning, OK, men inte bli dragandes och låta henne hänga i mina armar.
 
Sedan blev det en längre skrittpaus innan vi vände hemöver. Och hon brukar bli astaggad på just dehär stället då vi vänder, men idag fick jag na till och med att skritta hyffsat normalt. Då fattade vi trav och fortsatte med tempoväxlingar, det gick över förväntan. Sedan fick hon galoppera lite, och hon var asfin! Jag satt ner och hade ganska lång tygel, och ville att hon skulle runda sig lite i en lägre form, och ja. Hon var kanon! I båda galopperna faktiskt. Jättehärlig känsla. :-) Jag var noga med att inte sitta och tjuvbromsa här, vilket lätt kan hända i galoppen. Speciellt på hemväg. Men som sagt, gick toppen.
 
Imorgon blir det vila då jag jobbar långpass.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0