Uteritt på SPÄND häst

Ja idag... jösses. Jag ville bara... äta upp min häst. :-) Aldrig mer att vi rider ut utan luva/bomull i blåst. Hon var så nedrans spänd bitvis, elr ja, större delen av ridturen. Det var längesen hon var så spänd. Jag joggade henne där underlaget tillät, och det gick bra för det mesta, men ibland inte alls. Hon fick skrittklättra idag, och det gjorde hon dock med bravur den lilla puppan. Sänkt huvud och höjd, avslappnad rygg. Det gillas att hon blivit så duktig på att klättra på rätt sätt nu. ;-) Men när vi var på hemvägen så blev hon ju hemsk att sitta på, stel som en planka och spänd från topp till då så typ inga av mina signaler gick fram. Fick stanna och rygga henne några ggr för att väcka upp henne på hjälperna lite.

Imorgon blir det träning, ska rida för Ia första ggn på typ tre månader. Blir spännande! :-D
 
arkivbild

Kommentarer
Postat av: Katharina

Hej! Hittade dig på ridtravargruppen på FB. Kul att läsa om andra ridtravare, bra och läsvärd blogg! :)
Hälsningar Katta

Svar: Tack och välkommen! :D
Josefine Fred

2015-04-07 @ 22:47:39
URL: http://livethoskatta.blogg.se
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Så fin!

2015-04-08 @ 17:36:02
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0