Ingen vila, ingen ro

Idag var det planerat att jag skulle rida Bellie, och en häst som heter Mackan. Tog först in Bella, och eftersom jag är förkyld och allmänt hängig så tänkte jag sadla och rida iväg direkt, skippa massagen idag. Hade först planerat att klättra, men så upptäckte jag en lång reva på Bellas ben. Och det, ihop med vetskapen att min häst inte får någon lugn och ro i hagen övht, fick mig att känna att nej, nu är det nog. Hon ska inte gå med hästar som är osäkra och kontaktsökande, som inte lyssnar på tillsägelser. Hon har alltför stor integritet för det. Hon vill vara ifred men det respekteras inte, vilket leder till bråk. Så chansen är rätt liten att det skulle funka i framtiden. En tidsfråga innan det händer något allvarligare, och tro mig, efter 3 månader av kämpande med detdär såret, och inte veta om jag kommer få en helt återställd häst, så gör jag det jag kan för att undvika det igen. Jag gör inte om den resan..
 
Så efter mycket om och men så var det klart med hagfördelningen, och B kommer att gå med sin gamle vapendragare Quantas igen. Det känns bra i mammahjärtat. Händer det något då, så är det ren och skär olycka.

Red sedan en sväng, men jag var helt slut så jag red på travbanan och joggade henne lite. Hon orkar knappt nånting, så det kommer att ta tid detta. :-) Red först lite förflyttningar i skritt och övade halter. Som vanligt är det det mest jobbiga för B, att göra halt. Men det tog sig. :-) Sen fick hon börja jogga lite, och hon var fin, men sen började hon hänga i fram. Och då fick hon en skrittpaus, och så återtog vi arbetet igen. Men hon kändes fortsatt tung fram, så jag red bara en kort stund efteråt, för uppenbarligen orkade hon inte mer idag. Vad jag än gjorde så fortsatte hon att hänga i fram, så då fick hon vara. Avslutade med några halter, för att se om hon bara "maskar sig" eller om hon faktiskt är trött. Och hon  var trött, för hon gjorde halt direkt. Har hon energi kvar och maskar på så skulle hon protestera och inte vilja gör halt, men hon tog varenda en. Så då fick hon lång tygel och avsluta. :-)

Men Mackan fick stå, eftersom det drog ut på tiden allting... Och jag börjar bli sjuk, så jag vill inte göra mer än nödvändigt. Jag satsar på att ta mig en tur på honom imorgon.

 

Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

Men oj! Vad tråkigt :(
Förstår att du ville byta hage om såna här saker uppstår tätt in på varandra!
Inte roligt med varken sår eller skador o dyrt blir det

2015-12-31 @ 18:05:38
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Erika Pettersson

Men oj! Vad tråkigt :(
Förstår att du ville byta hage om såna här saker uppstår tätt in på varandra!
Inte roligt med varken sår eller skador o dyrt blir det

2015-12-31 @ 18:05:39
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0