Imponerande!

Jisses, idag imponerade hon lilla rödbetan. Red ut nu ikväll kl 17 ungefär, och tog en uteritt längs vägarna på isen. Skritt och trav. Började med lite halter och slutor, och visst var hon lite stretig, det blir ju jobbigt, men jag sket i formen och hade bara fokus på att hon skulle göra rörelsen. För bara den i sig är ju lösgörande. Gick väldigt bra! När det var läge la jag in trav, och jisses!! Hon travade med väldigt trevlig takt och svikt i steget, så som hon gör på banan. Inte på uteritt. Men idag minsann. :-D Jag fick hjälpa henne väldigt mycket och vara tydlig med ramen, men hon svarade bra på det och även om jag fick hjälpa henne med stöd i tygeln så var hon riktigt trevlig. Och ju mer jag jobbade henne med lite ställning inåt/utåt samt rakriktning, så ju mer började hon att bära sig själv. Red övergångar oxå, och som mål att hon ska ta ut steget i skritt innan hon får börja trava igen, vilket oxå gick väldigt bra.

Sedan vände vi hemåt, och här blir hon alltid astaggad. Så  även idag. Men jag fortsatte i skritt, och hon trippade på och hade sig. Men jag envisades med skritt iallafall, och att hon skulle lugna steget och ta ut det mera. Och tillslut så slappnade hon av, och då direkt gav jag travfattning och hon svarade så bra!! Hon behöll denhär fina taktmässiga traven, på HEMVÄGEN!! på ett ställe hon alltid blir dö-taggad på och knappt kan trava normalt. Jag blev chockad! Haha. :-) Lillpuppan. Vad hon kan! Blev riktigt imponerad.

<3
 
Men charmig vinkel/ställning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0