Vila

Idag vilar lilla pullan. Hon fick ju vaccin igår, och en ny spruta motför vad hon fått tidigare. Mot botulism. Så hon har varit svullen kring området idag och är även öm. Det har dock blivit mycket bättre så det går åt rätt håll.
 
Vaccinerar ni mot botulism? Jag har aldrig gjort det, men alltid haft det gnagandes, att OM hon skulle få det, så skulle jag aldrig förlåta mig själv. För oftast dör dom ju om dom får det. Så nu har jag iaf gjort det jag kan.
 
Arkivbild på Bullan i sitt High jump.  Vi är såå nöjda med tränset! :-D

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nej, jag vaccinerar inte mot Botulism. Jag gjorde det förut, men inte längre. Botulismvaccinet hjälper mot 3olika sorters botulism, dock finns Botulism i minst 10olika varianter. Alltså är tyvärr inte vaccinet ett 100% garanterat skydd. Man vet heller inte om vaccinet hjälper. Dock har de hästar som blivit sjuka inte varit vaccinerade.

2015-01-06 @ 19:51:03
URL: http://sofiastotto.bloggplatsen.se
Postat av: Louise

Nej det gör jag inte då min endast får hö. Förra hästen vaccinerades men då stod vi i ett stall där hästarna åt hösilage.

2015-01-06 @ 21:31:50
URL: http://nouw.com/grenas
Postat av: Cathrine

Jag gör det, tänker inte så mycket på varför, mest varför inte. Låter min veterinär ha så pass mycket att säga till om och han tycker att det är bra. Men jag är rätt noga med vaccinationer och försäkringar både gällande pålle och mina innekatter (!) :)

2015-01-07 @ 20:05:54
URL: http://superbeb.wordpress.com
Postat av: Lina

Siren vaccinerade jag mot det, men Mx har jag inte gjort det ännu. Många säger att "det hjälper bara mot en av sorterna men det finns 28743345 sorter", men jag har för mig att jag läst att det hjälper mot den sorten som man hittat i Sverige? Aja. Better safe than sorry skulle jag säga :-)

Svar: Ja jag har oxå läst att det hjälper mot den sort som finns här! :-)
Josefine Fred

2015-01-07 @ 23:44:13
URL: http://linau.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0