Belissima

När jag var uppe hos Sandra och tränade så fick jag prova rida hennes Belissima. Jösses. Vad det rörde sig! Jag hade verkligen full sjå att sitta kvar över huvudtaget, speciellt i det tempo Sandra sa att jag skulle rida i. Jag tyckte det var bekvämt först, men det var visst slö-jogg med bakbenen hemma i stallet. Så jag fick kräma på lite och ja, jag satt löst... Kände mig galet ostadig! Haha. Men, det var en upplevelse. Jag är inte direkt van att det rör sig så värst. ;-)
 
Sen funderar jag Sändry, på om du och jag rider galet olika?! För både Doris och Belissima kändes typ likadana på ett vis, och dendär känslan av att jag inte kan rida dom. Men du gör det sjukt bra. Så det kanske beror på att vi rider så pass olika. Eller så är det bara så att det krävs fler ridpass för att hitta knapparna på pullorna dina, medans du är van dom. ;-)
 
 
Och här är Sandra och Belissima:
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

Ser ut att ha härliga gångarter ☺

2015-07-13 @ 21:56:01
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Divorce your horse

Superfin häst och så bra ni rider båda två :)

Svar: Tack! :D
Josefine Fred

2015-07-14 @ 08:48:38
URL: http://divorceyourhorse.se
Postat av: sandrasn.blogg.se

Ingela har ridit Doris kanske... 5ggr. Och de senaste 2 gångerna har dom klickat så bra att I jämfört Doris med strömsholms hästar i ridbarhet och att hon är mer välriden än vissa där😏 Så jag skulle tippa på att du kanske behöver ge dom mer än en kvart😀

Svar: Ja det är nog så min lille vän! <3
Josefine Fred

2015-07-14 @ 20:34:21
URL: http://sandrasn.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag tror inte alls att du inte kan rida den hästen. Provar du igen går det säkert bra! Din egna häst är ju mycket mycket mindre nästan på ponnymått. Den hästen ser större ut så det är ju inte konstigt att det är ovant. :-D
Kämpa på!

2015-07-16 @ 00:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0