Ridit Bullan!

Hihi. Ja, idag kom ridsuget in så efter 13 dagar av vila så tog jag ut Bellson på en uteritt i form av jogging i skritt och trav. Vi hade det ganska mysigt faktiskt! Och jag ställde en del krav, kändes som en sådan dag. Red henne först i skritten och kollade så att hon var med där, sedan övergick vi till trav. Hon hade rätt bra svikt i steget faktiskt från start. Red en hel del övergångar, för efter ett tag började hon smygöka och bli lite spänd, så då tog jag ner henne i skritt elr ryggade tills hon började lyssna igen. Jag var noga med bra övergångar, spec. igångsättningarna.
 
Hon blev livrädd för ett staket som satts upp på en tomt, som dom hunnit sätta upp nu under hennes vila. Jösses. Att ett staket kan verka så skräckinjagande. Haha. Men vi kom överlevande därifrån båda två.
 
Det var faktiskt en helt okej ridtur på en puppa som vilat i 2 veckor. Faktiskt över förväntan. :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Divorce your horse

Kul att det gick så bra för er! :)

2015-07-17 @ 18:47:18
URL: http://divorceyourhorse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0