Uteritt

Imorse vaknade jag av klockan 4.40. Jag tänkte att jag skulle upp och rida då, haha. Men jag ångrade mig, och sov vidare till 7.00. Tog sedan ut min rast och for och red förut idag. Hon fick gå en uteritt idag Bellabus. "Såret" elr ja, det röda nypmärket i mungipan var helt borta idag. Men jag red på bettlöst iallafall, och eventuellt får hon gå med bettlöst för säkerhetsskull tills tävlingen. Vi får se.
 
Hon gick en uteritt med fokus på kravlöst och roligt. :-) Det gick fint! Hon var såklart spänd, men hon fick vara som hon ville bara hon lyssnade på avsaktningar. Red lite övergångar, sen kom vi till klätterbacken, sen genom skogen, jogging osv. Tog några galopper oxå. Var ute 40 min. Och hon skötte sig helt ok. :-)
 
Inatt sov hon ute första natten på betet, då jag släppte henne igårkväll. Läppen hängde då jag kom, och vanligtvis brukar hon få vila efter första natten. Men inte nu inte. ;-) Vill ha na så "trött" som möjligt i helgen. Hihi.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0