Uteritt Grönviken

Idag tog jag och Bellan en lite längre tur, fast inte så lång som jag trodde det skulle bli. Två timmar var vi ute, och vi red till Grönviken från nedre vägarna. Jag har ridit där mycket förr, för flera år sedan, men sen fick jag höra att det inte längre gick att rida där, så idag gjorde jag slag i saken och utforskade det. Det gick att rida hela vägen utom sista biten vid strandtomterna, så där red jag upp för en lång backe tills jag kom upp till bilvägen där jag fick gå ca 500m innan jag kom in till Grönviken. Så det var ju helt OK.
 
Bella var rädd idag. Pigg och rädd. Haha jösses. Hon flög upp i luften i jämfotahopp och studsade fram i trav som jag nästan ramlade av i, haha.. Sedan kisspausade hon två ggr, och sket rännskita vid SJU tillfällen. Ja.. På den nivån var det. ;-) Hon var dock ingen katastrof att kommunicera med iallafall, jag jobbar som attan med att rida med säte och ben, och inte dra i henne när hon ränner iväg, och det funkar mycket bra.
 
På rakbanan i Grönviken fick hon galoppera, först i vänster sedan i höger galopp. Det gick fint! Och jag fick henne att komma till ro i traven oxå efteråt. Hon skrittade hemöver rätt så chill, det var så pass att jag kunde ha henne på fri tygel. Det är ganska ovanligt att jag kan det..

När vi kommit en bit så jobbade jag henne i skritt och trav, och tänkte få lite ordning på kroppen hennes. Men vi kom väl aldrig till något riktigt samspel där. Bitvis jobbade hon fint, men eftersom hon är så vaken och på spänn så kopplar hon inte riktigt av vilket inte ger något vidare flyt.
 
Skrittade sista biten ner till betet och det gick bra det å. :-) Imorgon ska hon få sig ett lösgörande dressyrpass.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda & ridtravaren Lilleman

oj så skönt med en långtur!

2015-06-17 @ 22:37:35
URL: http://bagheeraomalley.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0