9 månader - skillnad

Det har hänt en del sedan jag började rida för Gittan på "heltid". Min ridning har det hänt helt enorma grejer med, jag har verkligen lärt mig så sjukt mycket. Det känns som att jag verkligen RIDER nu. Och i och med det har ju hela hästen byggt om sig muskelmässigt, och utbildningsmässigt kan hon så mycket mer nu.

Att välja rätt tränare är så viktigt. Men det kan ju vara väldigt svårt oxå, för hur vet man vad som är rätt? Jag har ridit för många som gett mig mycket, men där har jag bara blivit instruerad "ytligt". G hon är så galet noggrann med grunderna, och det är därför jag lärt mig så mycket. För vi backade bakåt flera steg, och tog det från början. Jag fick sitta och skritta på en volt, i myrtakt, med hästens huvud uppe i det blå, och känna mig helt värdelös. Men jag visste ju att det hade en tanke, allt som vi fick göra, och det jobbet gav bara mer och mer resultat. Jag har känt mig som en nybörjare många gånger då jag ridit för G. Men det är bra. För klarar man inte av de enklaste sakerna (som kanske egentligen är dom svåraste), så blir inget annat bra i längden heller.

Är så galet tacksam över att jag har G, som har hjälpt oss att utvecklas så otroligt mycket. Jag minns då jag red för henne ett pass, och helgen där på skulle jag tävla, och helt plötsligt börjar vi rida på godkänd procent. Från att ha ridit på 54-57%, börjar vi ligga över 60%. På en lektion.

Det är 9 månader mellan bilderna. De övre bilderna är ifrån juni-2014. De nedre är ifrån mars 2015.

 

Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Så fin!

2015-03-16 @ 15:06:09
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Anna

Det där såg verkligen ut som du hittat rätt. Super stor skillnad och så snygga! :)

Svar: Ja eller hur! Tack snälla :)
Josefine Fred

2015-03-17 @ 14:59:10
URL: http://stallnorm.blogg.se/
Postat av: Jossan

Tyckte faktiskt hästen var snyggast på den övre bilden. Men det är väl en smaksak förstås!
Tycker överlag att vi är lite väl duktiga på att mata våra hästar i Sverige idag.. Överviktiga hästar i var och varannan hage. :-P

2015-03-18 @ 01:10:37
Postat av: Ylva

Hej! Nu var det ett tag sen jag hälsade på här igen.
Kul att se att det går så bra för er.
Vad maffig hon har blivit!!
Tack för transporttipset. Vi ska sälja vår ena och tids nog köpa en till. Jag har haft en enhästars förut och tycker att de är himla smidiga.

Här kommer ett tävlingstips:

http://www.ylvablom.se/blogg/20150320-460060-Tavling-Vinn-ett-pannband.html#Kommentarer

Ett personligt pannband kanske vore något för dig och B? ;)

Svar: Hej! Tack snälla Ylva :D Kul att höra ifrån dig!
Ja enhästars är verkligen grymt behändigt. :-)

Jag ska absolut kika in till din tävling! :-D
Josefine Fred

2015-03-24 @ 10:54:27
URL: http://www.ylvablom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0