Gårdagen samt idag

Igår jobbade jag hela dagen så Bella fick vila ifrån ridning. Dock hann vi med en promenad på 25 minuter på rasten, så hon fick röra på sig lite iaf. Hon fick träna på att vänta, att gå i mitt tempo. Det var lite besvärligt tyckte hon men jag bara fortsatte vara konsekvent och tålmodig. ;-)  Jösses vilket tålamod jag fått av att äga denhär lilla rödpuppan.
 
Idag så blev det en skrittur på 1 timme och 15 minuter, i skog och mark. Jag har jätteont i magen och känner mig halvkass så det passade väldigt bra. Bella skötte sig väldigt bra idag, med repgrimman på. Hon blev inte alls sådär superjobbig, även om hon blev pigg såklart, men hon lyssnade väldigt bra på säteshjälperna idag och jag behövde knappt ta i henne. Det var några ggr på hemvägen jag fick rygga henne för att få henne uppmärksam igen, men annars hade hon rätt lång tygel större delen av ridturen. :-)
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0