Skrittur

Igår fick vi någon dm snö här, och idag var det plusgrader och sol... Jag hade tänkt ett joggingpass ute idag, men det gick verkligen inte. Tog en skrittur iaf, och började rida in i en skog... en bit in så började hon få någon stylta här och där, så jag hoppade av och tog en pinne och hackade ur dom, och tänkte att jag leder henne genom skogen helt enkelt. Fick hacka ur några styltor, men inte så farligt många ggr.. Men sen, när vi kom nerförs så märkte jag efter en stund att det var snorhal is under... både jag och B höll på att ramla flera ggr, trodde någon av oss skulle bryta nå ben. Var riktigt orolig där ett tag. Och Bella ville inte gå alls. Fick trycka in henne så långt åt sidan jag kunde, och ta ett litet steg i taget. Tillslut tog isgatan slut tack och lov...

Skulle då rida bort till grusvägen och köra lite jogg där, men väl framme så var det inte upptinat ens.. Var helt säker på att det skulle vara upptinat. Men men. Det fick alltså bli en skrittur idag. ;-) Imorgon får vi se.. Blir eventuellt ridhuset ifall det inte går att göra annat än skritta ute.
 
Bellan och hennes hagkompis Quantas glassar i vårvärmen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0