Uteritt

Idag har vi storm och snö/regn. Jag drog upp till Bella imorse, och vi tog en uteritt idag. Hade proppat öronen med bomull och så på med luvan. Alltid lika klockrent på henne! Glad att jag provade. ;-) Joggade fram och red övergångar skritt/trav, och sedan tempoväxlingar i traven. Gick väldigt bra. Krävde ingen form elr så, bara att hon skulle lyssna, vilket hon gjorde.
 
Sedan på hemvägen körde vi galopp, jag stod i lättsits och så red jag tempoväxlingar i galoppen. Gick asbra i vänstern! Hon var jättefin.
 
Sedan kom högern. Huvva. Katastrof! Haha. Jag kan inte rida den ute.. iaf inte i hoppsadeln. Men men, inget att grubbla över.. Hon var iaf jättespänd i högern, så fick vända och ta om den och då gick det bättre. Fjantmomman min...
 
Nu har vi riktigt ruggigt väder ute. Glad att jag red i förmiddags, och redan då var det som sagt ruggigt med storm och regn. Tack och lov så gick hon ut i sitt 100 grams med halsen efter ridturen. (Y)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0