Uteritt på taggad häst

Red ut på Bellan idag efter jobbet. Tänkte hon skulle få svettas lite idag då hon ska vaccineras imorgon och får då inte svettas på en vecka.
 
Red ut i skogen, skrittade länge. Sen joggade vi igång i galopp direkt, vilket gick ganska bra faktiskt. Red lite tempoväxlingar. Provade lite skritt och trav efter galoppen, men herregud. Så sjukt taggad. Munnen gick på na ett. Och hon stressar på... Så, jag lät henne helt enkelt galoppjobba idag. Jag provade öppnor och slutor och hon gjorde allt! Alltså, det var väl inte klockrena öppnor och slutor, jag tror hon skulle behöva böjas i bålen lite mer, spec. i slutorna. Men asså, hon gjorde allt utan problem och galoppen var den enda gångart hon var nöjd i. Hon var jättefin i den! Varierade mellan rak, och så öppna/sluta. Hon var fin i båda galopperna.
 
Jag jobbade massor på min hand, att den ska vara stilla och att hon liksom ska rulla på under mig. Gick bra det å! :-)

Hoppas lillpullan lugnar ner sig snart.. hon är så sjukt full av energi att hon inte vet var hon ska ta vägen. Och ja, imorgon måste hon gå lungt en vecka framöver. Jösses.
 
Såhär svettig blir man då man är så taggad att man inte vet var man ska ta vägen :-) ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0