Uteritt klättring

Idag stod en uteritt på schemat, och det fick bli lite klättring blandat med jogging och ett par galopper. La in lite tempoväxlingar och övergångar.

Bella skötte sig rätt OK. Jag är ju inte superglad över att behöva rida på centerhacket, för jag har helt enkelt mindre chans att påverka henne på uteritter då hon är nog så spänd. Men jag red på med ben och säte och det gick som sagt helt OK, jag är noga med att inte fastna med handen i tygeln utan jag fokuserar på att slappna av i armarna och bara rida med kroppen.

Ja, en helt ok uteritt helt enkelt. Lite mer svikt i bakbenen hade dock inte skadat. ;-) Såret btw... det såg mycket bättre ut idag, redan! Så jag tror det var rätt så färskt igår faktiskt. Eftersom det hänt såhär mycket på ett dygn bara. Så jag hoppas verkligen det är läkt om en vecka då vi ska tävla. Jag har läst på google och enligt den info jag hittade så kan det ta typ ett halvår- till ett år för ett sånthär sår att läka helt. :O

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0