Ännu en lång dag...

Idag blev oxå en heldag i stallet. Från 9-15 var jag där, helt slut när jag kom hem... Men det är det ju värt. :-)
Bellabus fick gå en uteritt idag, först bort till klätterbacken. Vi joggade påvägen dit, och hon var fin! Kändes trevlig idag. Vi jobbar vidare med att vara lugn, vänta och svinga rygg i skritt innan vi går vidare till trav. Funkar bra. Hon får fortfarande gå i ett friskare tempo i traven, med inslag av några mer samlande steg här och där.
 
Klättrade en gång uppför, sedan red vi vidare på en annan väg och joggade en hel del. Hon kändes trevlig, men pigg och tog kommandot ibland. ;-)
 
Men överlag var hon fin.
 
 
 
Sedan var det dags för Quantas. Det var jättelängesen jag red honom nu, så det var roligt. Red ut på honom en sväng, en joggingtur. Han var fin! Han är ju lite klurigt byggd så han har inte superlätt för sig den mannen, men han försöker och är en himla trevlig liten pojk. :-)
 
Båda hästarna fick massage innan ridning, och lite övningar. Det uppskattades!
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej! Hoppar du aldrig längre?

Svar: Hej Marie :) Nej det gör jag inte.
Josefine Fred

2015-10-30 @ 09:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0