Gårdagens uteritt

Igår red jag ut på en väldigt duktig tjej! Vi red en sväng mot hovberget, och fortsatte jobba med att vänta. Att hon ska svinga ryggen och skritta med hela kroppen innan hon får trava. Och skritten var den bästa idag! Jösses. Nu börjar det gå att påverka henne mer och mer i skritten, och istället för att bli spänd och pinna på när jag lägger om skänkeln, så kan jag nu få henne att länga på steget istället. Wiho! Och vad snabbt det gick för henne att komma till avspänning efter trav idag, till och med efter galopp! Hallelulja. Nånting har släppt. :-)
 
Men, en sak jag fortf. funderar över är, hon ville inte svikta så bra i bakbenen idag. Hon travade på rätt okej, en bra joggtrav egentligen, hon smygökade inte, hon var eftergiven, MEN när jag ber henne ta i extra så gör hon inte det. Alltså samma tankebanor som jag haft nu sedan jag la om schemat för henne. Hon vill ha så mkt hjälp liksom. Men ja, jag fortsätter att rida så får vi se vart det bär.
 
Men, dethär var ju lätt bästa uteritten någonsin om man tänker på skritten. Helt fantastiskt!
 
Nu ska jag äta lunch och sedan bege mig upp till stallet och fara på  träning med B. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0