Inte som planerat...

Igår skulle jag ju åka in till klubben och rida lektion. Men så blev det inte! Upptäckte en skada på hasspetsen, som inte såg alltför trevlig ut. Messade några vänner om råd, och sedan ringde jag kliniken för rådgivning. Fick skicka in bilder dit, och efter bedömning ville dom kika på såret ifall det skulle ha gått in till en led.
 
Så runt 15 var vi inne på kliniken, och for därifrån runt 17.15. Det blir ju så då man inte har en bokad tid. Men det var iaf ganska lugnt. Plåtar togs, och ingen fraktur elr spricka. Bara en rejäl smäll har hon fått. Hon har fått Metacam, är bandagerad och ska gå i sjukhage veckan ut.
 
Klockan är 03.32 och jag har varit vaken i en timme. Kattjäveln väckte mig som vanligt och nu kan jag inte sova för jag tänker på Bellan. Hon kunde knappt gå igår pga bandaget. Det sitter ju precis över hasspetsen, och hela benet är lindat. Tänk när hon böjer benet, det blir ju ett äckligt tryck över såret då. Jag blev ordinerad att dränka det i alsolsprit och sedan lägga på ett bandage över det bandage veterinären la. Men alltså, det gick inte. Hon kunde inte gå då. Så jag fick plocka av lindan.
 
Sedan på kvällen åkte jag upp igen och gav Metacam och gick ett varv runt travbanan. Men hon hade bra besvärligt. Hon tog tillslut ut steget som hon skulle, men kändes ändå trippig och snabb. Såg sedan att det hade töjt ut sig precis där skadan är, på hasspetsen. Usch, det måste göra jätteont att få värsta trycket där varje gång man rör sig.
 
Så det ligger jag och tänker på  nu. Och hur hon ska kunna ligga ner inatt? För då böjs ju benet verkligen extremt. Hon lär ju inte kunna ligga alls.

Så imornbitti (elr ja om 4 timmar) ska jag ringa och rådfråga. Har googlat nu inatt och hittat att det är bra att ha det bandagerat 3-5 dgr, precis som jag fått ordinerat. Att sår inte ska lufttorka som man trodde förr. Så jag vill ju ha det bandagerat, men inte om hon inte kan gå eller ligga. Funderar på att fråga om jag kan ha det öppet på dagen och lindat på natten. För hon kommer gå i sjukhage som sagt och där ligger hon inte, så skit kommer inte kunna komma in i såret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0