Uteritt

Imorse red jag ut en sväng på en härlig morgontur på Bellabus. Elr hälften härlig åtminstone. ;-) Jag red en kortare sväng, och jag försökte ha fokus på lugn. Som vanligt. Att hon ska vänta i skritten innan hon får trava. Det var svårt idag. Först tog vi en trevlig travsträcka, men sen blev hon så spänd för det var diverse ljud och arbeten i området som hon tydligen var otroligt rädd för. Så jag blev prövad på tålamodet där, men sen släppte det faktiskt för henne och vi lyckades hitta till lite ryggsving och svikt i bakbena. ;-) Så då fick hon trava övergångar grusvägen hemöver. När hon tappade svinget och började spänna sig så red jag ännu tydligare travtakt, vilket hon inte kan med när hon är spänd så då saktar hon av, och så börjar vi om. Och hon kom till en rörlig skritt ganska på engång här, så nånting släppte helt klart efter halva ridturen. :-) SKÖNT!


Idag hämtade jag ut ett paket oxå från Ps Of Sweden. De hade 30% på alla schabrak, så jag och Melina tappade disciplinen helt och beställde varsitt pop-schabrak.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0