Ridning av lilla H

Idag var det även dags för mig att rida lilla Heavenly igen. Det var ett bra tag sedan nu. Regnet öste ner förra veckan så då ställde jag in. ;-)
 
Red i paddocken idag, och hon var superfin! Ida har gjort ett jättebra jobb med henne. Hon gick att korta och länga i skritten, och det har varit mission impossible. Jag red öppnor i skritt, som inte var superbra, men hon försökte och det är jag nöjd med. Och sedan red jag skänkelvikning på volt, och undan höger skänkel så det gick det riktigt riktigt bra. Men vänster skänkel, det var katastrof. Hon hade supersvårt för det. Så vi tragglade på där ett tag tills hon iaf försökte.
 
Sedan joggade jag lite, och försökte få henne att ta innerskänkeln bättre.
 
Sedan red jag övergångar mellan galopp och trav, och det gick bra. :-) Efter detta blev det skrittpaus.
 
Efter pausen upprepade jag allt. Jag red öppnor och skänkelvikning i skritt, och det gick super i höger varv. Men inte vänster, riktigt klurigt. ;-) Men jag tror det går bättre nästa gång i vänster varv.
 
Sedan red jag då övergångar igen. Jag satt ner i galoppen idag, och fokuserade på bra fattningar, bra galopp och okej avsaktningar. Och hon var så duktig! Kämpade verkligen för att orka. :-) Hon har inte riktigt orkat galoppera med mig sittandes förut, men bitvis idag fick jag en riktigt bra känsla.
 
Duktig tjej!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice Hanssen

Vad fin hon var, påminner mig om min favorit ponny på ridskolan när jag var liten! :-)

Svar: Ja hon är fin :-) Men en mycket bestämd dam.
Josefine Fred

2016-04-14 @ 10:24:27
URL: http://beashastliv.for.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0