Två fina brudar!

Idag har jag ridit två fina brudar. Bellie och Heavenly. Det är så härligt när det går bra med båda två, man får sådan energi. :-D
 
Först ut var Bella, hon fick en uteritt längs grusvägarna. Jag skrittjobbade henne ett bra tag, med förhållningar, tempominskningar, halter och ryggningar. Sedan la jag in övergångar mellan skritt och trav, där jag var noga med att faktiskt rida in i övergången elr igångsättningen. Hon var fin!

Sedan på hemvägen fick hon galoppera, och det skötte hon kanon trots att hon var lite spänd och rädd ibland. Men hon tog för sig fint, och jag tränade på att lugna hennes takt lite, vilket gick jättebra. Hon gick i riktigt låg och rund form där ett tag på slutet så jag är mer än nöjd.
 
Och att kunna rida galoppfattningar på hemvägen, med en lugn och taktmässig skritt däremellan? Det fanns ju inte på världskartan förut. Hon har gjort såna framsteg. <3
 
 
 

 
 
Sedan var det Heavenlys tur ut. Hon fick gå ett pass på banan, där vi fokuserade på programridning. Red igenom nya LB:2an. Gick superbra! Hon var lite stel i början men kom igång rätt fort. Fin var hon. :-) Halterna fick vi problem med, så på slutet tragglade jag halt från trav. Och tillslut gick hon med på det utan att streta allt hon bara kan. Jösses vilken envis liten hjärna hon har därinne. ;-) .... Men hon har gjort massa framsteg så jag är väldigt nöjd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0