Uteritt

Idag hade jag en riktigt taggad häst. Jesus. Hon var så spänd och på. Jag red bort mot klätterbacken och tänkte låta den göra jobbet. På väg dit tänkte jag mig lite jogging, men hon tog ingen förhållning. Hon la sig i handen och där gick hon. Så jag hade riktigt svårt att få henne med mig, plus att jag började känna mig irriterad. Så nästa sväng, vi klättrade två svängar, så tänkte jag om. Jag lät henne gå fram ordentligt istället, för ibland funkar det oxå. Så jag la om benen och mjuknade i handen och drev henne framåt. Och det blev mycket bättre. Vi började samarbeta. :-) Sen blev hon lite väl på, men så kan det vara.

På vägen hem var hon fortsatt laddad och inte ett dugg trött, så jag red in på en skogsväg och fortsatte rida henne framåt i alla gångarter. Jag varierade. Och det gick oxå bra, speciellt galoppen. Men sen, axlade hon rollen som travhäst och då tog hon inte förhållningen över huvudtaget. Jösses. Fick böja huvudet på snedden för att få henne att sakta av till skritt. Men hon hade ju kul iallafall, och jag oxå, så det fick gå. ;-)
 
Imorgon blir det lösgörande dressyrpass så vi får ordning på grejjerna liksom.
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin Nilsson

Så kul med en pigg och glad häst! :)

2016-04-23 @ 19:48:44
URL: http://josefinnnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0