Dressyr

Idag blev det lite dressyr på planen. Passade på när Erik kunde fota idag. Bellabus var lika rädd som hon varit senast veckan. Jösses.. höstdampet kom tidigt i år. Hon är helt livrädd för ena kortsidan i paddocken, så rädd att hon inte vet vad hon ska ta sig till. Så mycket av passet gick åt till att försöka få henne att slappna av. När hon väl gör det är hon ju riktigt fin! Älskar hennes trav som kommer fram då, den är så trevlig att jobba med.
 
Idag provade jag mig på lite förflyttningar. Jag ökade och minskade volten, för att se hur hon klarar det. Det blev lite snubbel med bakbenen första ggna, sen tyckte jag det flöt på faktiskt.
 
Provade även sitta ner i galoppen idag, men den kändes lite fyrtaktig då. Fick rida igång bakbenen på henne och då blev det bättre. :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0