Tömkörning

Idag var det dags att prova tömkörning igen kände jag. Jag har såna skavsår i röven pga hennes skritt senaste dagarna, haha, så röven behövde vila. Och jag känner mig lite halvsjuk, så det passade liksom superbra med tömkörning idag. Jag var beredd på ifall hon skulle vara omöjlig, isåfall hade jag som plan att släppa henne lös och löslongera. Men serrni det behövdes inte! Hon var superfin. :-) Och jag tömkörde med mjuka hjälper och var verkligen koncentrerad för att se hur/när hon svarar, dvs hur mkt jag måste ta i osv. Typ ingenting idag. Hon var riktigt lyhörd, iallafall för avsaktning/halt och hur stora volter jag ville ha. Hon var lite halvtrög att sätta igång i trav tex. Men hon är lite trött just nu.

Supernöjd över puppan! Nu väntar en tvådagars vila. :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0