:-)

Bella har vilat i 3 dgr under julhelgen nu, och idag var det dags för lite ridning igen. Passade på att prova en sadel jag lånat hem, en Ordo Equester Venus. Jag har ju tidigare haft Tekna (synteten) och Ordo Juno. Båda har legat på gränsen till bakvikt och i vidden 34. Alltså xvid. Så jag trodde ganska lite på denna som är 31. Men jag provade, och blev positivt överraskad. Den släpper sista 5 cm, men ligger an hela vägen innan dess. Och att den släpper bara baktill är ju ingen fara. Så länge den inte glappar. Vilket jag dock inte vet ännu om den gör. ;-)
 
Jag red ett pass runt travbanorna, och Bella var så taggad. Joggade fram länge i trav, och faktiskt gick det att få lite avslappning här och där. Förminskade och förstorade "volten", vilket fick henne att slappna av en del. Red lite öppna oxå.
 
Efter första galoppen på den lilla travbanan insåg jag att jag kommer behöva rulla på, för hon blev dö-taggad, stegrade/hoppade och hade sig. Längesen hon var så. xD Så gick in på den större banan och lät henne rulla på. Hon försökte brassa på men jag bad om lugnare takt och jodå det gick helt okej.
 
Sadeln låg på plats hela passet.. så märkligt! allt som annars glidit fram på henne. Men, imorgon ska jag testa i nedsittning och ordentligt dressyrjobb så får vi se. ;-)
 
sad
r
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0