Uteritt på pigg tjej

Idag har jag ridit första  ggn på tre dagar. I tisdags så red Othilia ut, och likaså igår torsdag. Bella har varit pigg och glad, och även fin. :-)

I onsdags vilade hon. Men idag var det min tur att rida. Jag skrittade och travade bort till Ås-backen och klättrade uppför och nerför två ggr. Det gick bra! Jag fokuserade massor på min sits igen, och sen sitter resten. Men på hemvägen fick B en knäpp och blev sådär explosiv som bara hon kan bli, haha. Alltså, man gör bäst i att sitta ganska passiv och inte ge så mycket hjälper då, för hon kan liksom explodera när som helst. Men, jag lät henne trava på i friskt tempo och då höll hon sig nöjd. Men sen skrittade vi resten av vägen hem för det var ingen idé att försöka kommunicera då hon var helt i sin egna värld.
 
Imorgon ska fröken få åka in till ridhuset och jobba ordentligt. Det blir lösgörande, och sidvärts i massor står på schemat. På söndag är det träning för Ingela, tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0