Uteritt kondition

Idag fick jag min efterlängtade konditionsrunda på vägarna! Tog en annan sväng idag, som jag inte ridit på typ hela vintern. Supermysigt var det. Och Bella var pigg och glad.
 
Hon fick skritta länge, först på plan mark, sedan upp i skogen, där det oxå var ganska plant. Hade velat hon skulle pulsa lite, men det fick bli senare. ;-)

Joggade sedan igång henne när vi kom upp på vägen igen, och hon var så fin. Hon var pigg, och lite tittig, men jag hittade ett sätt att komma åt henne ändå. Hon svarade på mina hjälper, och då struntar jag helt och hållet i om hon är lite framför lod, så länge hon är med mig. Vilket hon var. Red lite tempoväxlingar, men hon var såklart inte helt igenom, men ändå fin. La in en galopp oxå och hon var fin.
 
Sen vände vi, och då travjobbade vi tempoväxlingar igen, och JÖSSES så fin hon blev!! Hon svävade fram lilla B. Helt fantastiskt fin.
 
Sedan gick vi in i skogen igen, och ner på en lägda där vi tog galopp. Supermysigt verkligen. Där fick hon pulsa lite. ;-)

Sedan joggade vi hemöver, och då försökte jag lägga ner henne. Hon var lite tjaffsig där. Avslutade med skritt lång och låg istället.
 
I förmiddags var Gunnar här och kollade tänderna på henne. Prima fin mun. Det känns alltid lika bra att hon inte har några bettrelaterade problem i sin mun. Han tog två hakar längst in på henne, och lite längs ena tandraden som var vass och hade skapat små sår. Dom kommer att läka utan problem. :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0