Dressyr (bilder)

Idag blev det dressyr, jag och Melina hade planerat fotografering. Som tur var fick vi väldigt fint väder! :-)
 
Bella var lite spänd idag, lite stressig oxå. I skritten till en början var hon helt i sin egna värld och inte alls med mig. Men när det kändes bra började vi jogga igång, och det var en del att jobba med. Red lite övergångar på serpentinbågar och där var hon jättefin! La in lite galopp när det passade, började med vänster galopp. Den var verkligen superfin! Kändes kanon. :-) Längde och kortade lite.
 
Sen blir hon så jädra taggad, och där har jag svårt för att få henne ur den stämningen.. Hon pinnar på som en symaskin och blir väldigt spänd, för hon vill galoppera mer.

Sedan körde vi höger, och den var oxå jättefin. Men jag har så sjukt svårt att rida den i höger varv, speciellt just nu då jag är sned och behöver gå till min sjukgymnast. Så det gör inte saken lättare liksom... Så det blir inte alls samma kvalité och känsla i galoppjobbet i höger varv som i vänster varv där jag har full kontroll. Men det är bara att kämpa på såklart.
 
Sedan travade vi av och så småningom skrittade av när hon slappnat  av tillräckligt i traven. :-)
 
Väldigt fina bilder idag!

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Fina bilder!

Svar: Tackar 😊
Josefine Fred

2016-01-17 @ 20:40:13
URL: http://wwwevelynwinroth.blogg.se
Postat av: Erika Pettersson

Va fin hon är!

2016-01-18 @ 11:20:07
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/
Postat av: Petra

Jättefina bilder!
Du är väldigt duktig på sadlar och jag undrar om du skulle vilja skriva ett inlägg om vad man ska tänka på när man provar ut en sadel? Har du något tips på märken till en nordsvensk med rakare och bred rygg?
Tacksam för svar!

Svar: Tack! Du får gärna maila mig om du vill ha lite sadeltips och tankar kring utprovning. 😊 Ska även fundera på hur jag skulle kunna lägga upp ett sådant inöägg. 👍
Josefine Fred

2016-01-18 @ 16:06:02
Postat av: Petra

Vad snällt! :)Hur kommer jag i kontakt med dig?

Josefine Fred

2016-01-21 @ 11:44:44
Postat av: Lina

Super fina =)

Svar: Tackar =D
Josefine Fred

2016-01-25 @ 12:17:26
URL: http://nouw.com/linanilsson91
Postat av: Klara Forsström

Har bläddrat igenom din blogg och måste bara säga att jag är imponerad av hur duktig du är (och din häst)! Det ser så himla harmoniskt ut och din häst jobbar sååååå mycket bättre än vad man är van att se. Jätteroligt att se verkligen! :)

Svar: Tack snälla! Det glädjer mig 😀😀
Josefine Fred

2016-02-14 @ 00:17:57
URL: http://klappen.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0