Gårdagen

Igår red jag ut en sväng i snöandet. :-) Det snöar typ non-stop här... Jag och Bella red längs vägarna, runt i området. Supermysigt! Jag red i alla gångarter. Hon blir väldigt taggad efter galopp, som vanligt, så där har vi fortf. mycket att jobba med. Jag behöver hitta ett effektivare sätt att få henne i jobb i traven efter galopp, hon blir så spänd och trippar på som en symaskin. I skritt har jag kommit på ett bra sätt att få henne att börja jobba, och ju mer konsekvent jag är så ju lättare har hon att hamna i det avspända läget. Men behöver hitta knapparna även i traven.
 
Nu vilar hon idag + imorgon då jag jobbar 8-21. Det blir perfekt med en tvådagars vila då hon galopperats två pass nu innan och ridits mer normalt. Men asså, hon blir ju inte ett dugg trött.. eller ens svettig. Hon har så bra grundkondis. Nu i veckan ska jag köra in henne till ridhuset tror jag, ska klura lite till. Jag blir ju nojig över underlaget, hon är ju van stenhårt underlag nu. Is och stenhård mark. Nu har det ju kommit snö, och då funderar jag.. Är det samma sak som typ ridhusunderlag? Alltså djupsnö, blir det typ samma påfrestning för kotorna som i ridhusunderlag?

För isåfall slipper jag ju åka in till ridhuset. Men är det mer påfrestande i ridhus (för kotor, ej för knän/styrkan), så känner jag att jag behöver åka in 1-2 ggr i veckan för att börja vänja henne vid sådant underlag igen. Men räcker det med snö så ja, då slipper jag ju som sagt..
 
 

Kommentarer
Postat av: a n n i k a

Så fin!

2016-01-12 @ 20:13:25
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0