Jogging på travbanan

Idag skrittade vi upp till grannens travbana och red där. La fokus på ställningen, och varierade mellan inåtställd, rakställd och utåtställd. Hon hittade fokus ganska snabbt när jag började jobba så. Hon var fin! La in halter, och så småningom tempoväxlingar i det arbetet med ställningen. Det gick fint.
 
Gick sedan över till trav och travade ngt varv, hon var fortsatt fin. Hon var riktigt fin faktiskt. Det kändes superhärligt! I båda varven.
 
Sedan blev det skrittpaus innan galopp. Och jag valde att börja med höger galopp. Den var superfin! Mycket bättre än den brukar. Hon fick rulla på lång och låg och jag stod upp. Riktigt fin i galoppen där.
 
Sedan skrittpaus igen. Hon ville gärna skritta på lång tygel efter galoppen, och eftersom jag ska prova vara ännu mer lyhörd nu så fick hon göra det. Tänkte att hon kanske blev trött i bakbenet.
 
Sedan var det dags för vänster galopp, och där kände jag direkt att hon tyckte det var lite jobbigt. Hon var lite snabbare i takten, men ändå fin. Men jag försökte att lugna takten lite, och det funkade när jag ställde henne lite utåt, då fick vi en lugnare takt, men då saktade hon av och sen snubblade hon med bakbenet. Så det fick vara. Skrittade, och sedan var jag i valet och kvalet om att avsluta eller trava av lite. Gav två försök att sätta igång i trav, men det hände ingenting. Så jag tolkade det som att nä, vi ska avsluta nu. För vanligtvis händer det något direkt om jag ber om trav, men inte nu. Så det kändes bäst att avsluta och skritta hemöver.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härligt att hon var så fin.. Och smart att avsluta när det kommer små "tecken" :)

2016-07-15 @ 21:40:34
URL: http://www.sannajohansson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0