Uteritt

Idag hade jag, liksom igår, en spänd och rädd tjej. Jösses, haha. Varför är hon så rädd ibland? Fjollpuppan. Så jag fick anpassa ridningen lite efter det. Idag varvade vi skritt på lång tygel över stock och sten i skogen, med att rida övergångar på grusvägen. Hon var fin! Trots omständigheterna liksom. Jag var beredd på hur hon var, och därför gick det bra. Var imponerad över hur lugn trav vi ändå hittade efter galoppen. Mitt fokus nu är att hon ska gå fram ordentligt med motorn bak. Så fort hon blir munnig elr tjaffsig så lägger jag på ben så försvinner det. Jag är noga med en bra takt i alla gångarterna, då blir hon lugnare att ha att göra med. :-)

Ett bra pass! Imorgon ska hon få gå på töm. :-)
 
arkivbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0