Kaos.... eller?

Idag red jag lite dressyr på B. Först på rundbanan, men där gick det bara att skritta för hon var helt ofokuserad och höll på att hetstugga och ha sig. Så nä, efter en del skrittande så gick jag upp på planen för att få lite arbete gjort.
 
Började med att forma i skritten, byta varv, ligga på en 8-volt, göra halt osv. Hon var fin! La sedan in trav, och samma där. Fokus på att hon ska jobba med bakbenen mer under sig, och inte bredda sig och springa. Det gick bra. Ju mer jag rider sådär desto mindre hjälper svarar hon för under passets gång.
 
Dagens plan var egentligen övergångar mellan trav och galopp, då övergången från galopp till trav är katastrof. Men alltså, jag fick stryka den planen efter att ha provat en galoppfattning. Hon tänkte inte framåt för fem öre. Öronen bak och stod emot nå förbaskat. Jisses. Frustrationen var ett faktum. Så jag andades lite och gick ner till trav, som faktiskt gick BRA! Så det får jag ju lov att lyfta. :-) Sedan efter det blev det bara skrittjobb, tills hon var normal igen. Hängde sig i bettet och hade sig innan, så det blev lite tragglande innan vi fick ordning på delarna igen.
 
Så ja, ett sådär pass. Man får se till att lyfta det bra helt enkelt. Igår var galoppen den bästa gångarten, idag den sämsta. Dock så var det inte väldigt oväntat, då B blir klaustrofobisk i våran paddock, så hon är nästan alltid sur i galoppen där. Idag var bara ena halvan ridbar, så ja. Det säger ju sig självt då att hon blir ännu mer klaustrofobisk då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0