Dressyrlektion

Imorse var det dags för dressyrlektion igen. Då det är tävlingar på Färsta tis/ons denna vecka så satt dressyrstaketet uppe och klart med domartorn och allt, och vad passade inte bättre än att träna inne på dressyrbanan? Så bra!
 
Och det gick så himla bra idag. Vi red program och programdelar, och jag lyckas nu att rida ur spändheten när hon spänner till och springer. Det känns så himla bra. :-D Det ska bli så spännande att se var detta leder.
 
Fick en riktig aha-upplevelse idag. När jag ska vända upp på diagonalerna i trav elr galopp så börjar jag att bromsa, för jag är redan inställd på att hon inte kommer stanna när jag ber om det, eller så är jag inställd på att hon kommer springa iväg i en längning på eget bevåg. Men så kom jag i galopp och skulle göra avbrott och ny fattning på mitten, och G ber mig att istället för att bromsa så ska jag tänka lite mer driv, alltså hålla om lite mer med benen. Och WOW! Vilken skillnad. Vilken kvalité det blev på galoppen, och vad enkelt det blev att göra ett avbrott. :-D I love it! Ska sluta bromsa nu, lovar. ;-)
 
Fick även lägga in någon volt här och där när jag tappade henne, men det var ett riktigt bra pass.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0