Uppdatering

I torsdags red jag ut på B i halsring igen, men det gick åt skogen, haha! Jösses. Hon var så pigg och spänd. Och jag körde skritt och trav, övergångar. Men det gick som sagt inge vidare, hon hade fullt fokus på annat så hon dundrade iväg i världens trav. Jag blev så frustrerad. Hade repgrimman på, så den använde jag på hemvägen. Då kunde vi kommunicera lite bättre. Men, inget ridpass jag lägger på minnet.
 
Igår så red jag ut i 85 minuter på snötäckta vägar och galopperade massor. Det var helt underbart! Det är livskvalité för mig. Den känslan får mig att känna att jag kan övervinna allt. Och Bella var ju superfin och lyhörd, men pigg och lite tittig, men det gör ingenting. Ju längre man ridit desto piggare (elr egentligen tröttare) blir hon, så hon är alltid bäst i början. Men hon gjorde helt okej övergångar till trav från galopp. Så jag är supernöjd!
 
Idag har Othilia ridit en sväng i skritt och trav. Det hade gått bra, B hade varit lyhörd, men pigg och glad som vanligt.

Imorgon blir det vila då jag jobbar 8-21.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0