HELLO

Det är långt mellan gångerna nu. ;-) Har bloggen sett sitt sista ljus snart månntro?
 
I torsdags vilade Bellabus. I fredags red jag lösgörande dressyr i paddocken. Mycket skänkelvikningar. B kändes lite stel, och jag fick henne inte riktigt så avspänd som jag vill. Men jag bytte taktik och tänkte mer vändande hjälper (för ytter), och då började hon slappna av och det blev en helt annan känsla. Red några galopper oxå, kollade av så att avbrott och ny fattning satt, och det gjorde hon superbra! Och helt lugn i traven efter. Det är riktigt bra för att vara B. Så då fick hon avsluta lång och låg.
 
I lördags, igår, så tävlade vi. Bella gav samma känsla som på fredagen, på framridningen, lite spänd och stum liksom. Kom aldrig riktigt till en bra ridning. Och hon blev extremt spänd efter en skrittpaus.. så då var det nästan lite kört. Försökte galoppjobba henne till avspänning, men nä. Det infann sig aldrig någon bra känsla. Så väl inne på banan tänkte jag bara vara lugn och konsekvent. Bella var en riktig katastrof, men jag följde planen och bara lotsade henne runt. Men.. riktigt katastrofkänsla. Hualigen. ;-)
 
Idag så red vi ut och skrittade strax över en timme. Utforskade lite nya vägar, och kom faktiskt upp till mina gamla trakter. Hittade några vägar jag ska utforska vidare någon annan dag, för jag var tvungen att vända tillbaka då jag skulle vara funktionär på Färsta.
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Hej!

Jag hoppas du orkar fortsätta att driva bloggen då du är en stor inspirationskälla för mig. Jag tycker du gör helt rätt som går din egen väg och tänker på ditt och Bellas välbefinnande i första hand.

Hälsningar Petra

Svar: Tack! Kul att höra :D Jag fortsätter nog ett tag till (Y)
Josefine Fred

2016-10-09 @ 20:49:34
Postat av: Anonym

Håller med föregående talare:) det är så kul att följa dig å bells:) ni passar perfekt tillsammans:) kämpa på !!

mvh helena

Svar: Kul att du gillart! :-D
Josefine Fred

2016-10-10 @ 21:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0