Uteritt

Bella har vilat i två dagar för att det regnat och regnat och regnat. Och jag är inte den som ger mig ut om jag inte måste då. ;-) Förr fick jag sån ångest, men nu känner jag liksom att det gör ingenting om hästen får vila några dagar extra ibland. Det händer ju inte ofta direkt.
 
Men idag begav vi oss ut på en sväng. En pigg och glad häst! Hon fick jogga lite en runda, och först var hon väldigt på och sådär, men då började jag lägga in övergångar istället, där jag var noga med att hon skulle ha en bra skritt innan igångsättningen till trav. Och då blev hon fin! Sen stannade vi på en travbana och rakbana och skrittjobbade. Hon var så pigg och spänd så det fick bli skritt. Tempoväxlingar, halter och rygga. Hon var fin!
 
Imorgon jobbar jag dygn så det är Othilia som ska rida. :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0