Lektion

Idag red vi lektion för en ny tränare B och jag. :-) Det fanns en del bra tips och råd som jag bär med mig. Sedan får vi se. Bella var väldigt munnig idag, och rädd.. och blev därmed spänd såklart. Jag fick rama in henne idag, inte vara lika mesig utan verkligen be henne att vara inom ramen, och inte falla fram med överlivet när hon drar i tyglarna osv. Jag fick jobba på att behålla sitsen i övergångarna, så att hon inte får möjligheten att bita tag i bettet och köra sitt race. Det var klurigt. För hon blir så spänd och kort i skritten liksom. Och när vi började kräva ja då kommer hon med tungan och lägger den över bettet och grejjar på i munnen.
 
Sen blev hon dock lugnare i munnen, och i galoppen var hon superfin!
 
Nästa vecka ska jag rida för min ordinarie tränare. :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0