Dressyrlektion

Jag red för Marita imorse. :-) OMG vilket pass! Jag svävar på moln. Mitt nya tänk ger resultat hela tiden, med halvhalterna.. Bella var så fin redan från start idag, och jag kände att wow, nu kan jag använda ännu mindre hjälper. Hon bara dansar omkring. Red lite stora volter, serpentiner, övergångar, tempoväxlingar i början. Sedan fick hon rulla på i galopp när jag stod i lättsits. Superfin tjej. Det jag behöver tänka på är det vanliga att få in högerbogen, och att sitta ner bättre i sadeln.
 
Efter skrittpaus så red vi galoppjobb. Först rättvänd galopp tills allt kändes bra och jag hade henne mellan hjälperna. Först glömde jag halvhalterna och då rinner hon iväg och blir lite tung fram, men när jag kom ihåg dessa så blev det helt annat. Och då började vi jobba förvänd galopp, och så låg vi och rullade på en övning som inkluderar både förvänd och rättvänd galopp. Och Bella bara briljerade!! Herregud så fin hon var, och jag var noga med halvhalter hela tiden och hon bar sig så jädra bra, och väntade så bra. :-D
 
Så efter vi tragglat detta ett tag i båda varven så fick hon trava av lång och låg. Ett riktigt superpass!!

Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

Kul att de gick så bra! 🙂

2017-04-16 @ 12:24:26
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0