Dressyrig uteritt

Idag blev det en härlig uteritt med stort fokus på dressyr. Vi var ute i 1,5 timme. Skrittade först en bra bit, och red lite sidvärts när jag plockade upp tyglarna. Sen blev det vanliga övergångar mellan skritt och trav, där jag varierade ställningen på henne. Hon var rätt trevlig, men ganska seg..
 
När vi kom upp i skogen så brassade jag på henne i traven lite så hon fick trava på friskt och hitta mer bjudning. Jag la även in halt, ryggning osv. för att få henne mer kvick. Lite småseg fortf. men duktig tjej ändå. ;-)
 
Skrittade sedan hemöver, och stannade på ängen och red serpentiner i galopp. Här var hon superfin! Hon var spänd idag och väldigt tittig, men när hon slappnade av i detta jobb blev hon riktigt fin. Även i höger varv, hon gav en riktigt trevlig känsla där.
 
Imorgon ska vi rida lektion för första ggn på kanske 4 månader. Jag hoppas jag klarar det, för jag har så ont i ryggen, speciellt när jag sitter i lodrät sits.. Skulle behöva sitta som en framåtlutad skalbagge, men de funkar ju inge vidare. Sen ska det ev. regna imorgon. Så vi får se, men jag hoppas vädret och jag håller mig på topp. ;-)
 
arkivbild på tösen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0