Keep it simple

Igårkväll så följde min E med mig till stallet. Jag och Bella tog oss ett kort joggingpass i paddocken. Jag fokuserade på framåtbjudning och rakriktning, sen hamnade resten på plats av sig självt. Jag red först serpentiner i trav med övergång till skritt/halt på medellinjen. Hon var rätt fin i detta jobb, jag struntade i formen och allt, jag bara fokuserade på övergången. Och hon blev bara mjukare och mjukare.
 
Sedan la jag in galopp, med en massa blandade övergångar. Hon var rätt fin, men stretade en del, vilket jag lät vara och bara red på.
 
Efter en skrittpaus så jobbade vi lite galopp som en blandning mellan ett timglas och en 8a. En 8a på längden alltså. Hon var fin här! :-) Hon fick galoppera på framåt, och jag tänkte som sagt bara på rakriktningen i stort sett. Och att jag inte ska sitta och jucka i sadeln, utan bara följa med och låta skänklarna påverka om det behövs.
 
Fin var hon iaf! Ett kort pass på 20 min.
 
Här är en film från galoppjobbet :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0