Gårdagen + idag

Igår så hoppade jag upp barbacka på Bella och tog på henne hackamoret, och red en skogstur på 1 timme. :-) Supermysigt!! Hon skötte sig bra, men var lite väl pigg ibland. Men gick ändå att påverka, och hon kunde ha lång tygel hela ridturen. Skönt!
 
Idag så hade jag planerat en bra uppvärmningsrunda, för att sedan galoppera i backar. Men det blev inte riktigt så.. Jag red fram i skritt och trav i kvarteret, och hon var jättefin! Speciellt när vi kom förbi stallet, då blir hon ju som en dröm.. Hon var riktigt trevlig i traven. Älskar den traven.
 
Men sen, när vi skulle galoppera osv så blev hon spänd och tittig osv. Nä, det var bara katastrof.. Och jag, tjurig som jag är, så skulle jag prova alla variationer för att få något att funka. Men nä, tillslut gav jag bara upp och skrittade hem. Hon skrittade dock trevligt så får väl försöka tänka på det positiva idag. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0